torsdag 3. januar 2008

Stillheten senker seg!

Torsdag 3. januar 2008

I sterk kontrast til gårsdagens hektiske reiser og opplevelser, til stressede turister og småbarnsforeldre, til slitne småbarns sutring, senket stillheten seg virkelig over oss i dag.

Vi sov lenge alle fire, vi spiste frokost og dro deretter - i sakte tempo - på en liten skjermet og rolig strand rett ved siden av hotellet. De små håpefulle lekte i ro og fred og uten ønske om innblanding i flere timer, hvor etter vi avsluttet med lunsj på en rolig italiensk restaurant. Ingen store utskeielser, ingen shopping, bare fred og fordragelighet. Middag hjemme på hotellet, litt lek på lekeplassen og en rolig gåtur endte i en tidlig kveld for oss alle.

Jeg fornemmer at vi alle er føler oss litt mettet og bombardert etter gårsdagens intense opplevelser, tankefullheten har senket seg over oss. Min kjære og jeg gjør noen spede forsøk på å få i gang en slags kommunikasjon, jeg vil så gjerne nøste opp i frustrasjonen og følelsen som blusset opp i går - som det typiske eksemplaret av hunkjønnet som jeg faktisk er. Som vanlig oppnådde vi ingen umiddelbare løsninger eller enighet - men la oss ei heller som fiender..

Si meg, hvem hadde det så ustyrtelig morsomt med å bestemme seg for at et spesiment fra Mars og et fra Venus skulle tilbringe sine dager under samme tak?

Ingen kommentarer: