fredag 4. januar 2008

Utfordringer - ikke problemer..

Fredag 4. januar 2008

Atter en ny dag opprant med sol og alle muligheter. Vi var tidlig på bena i dag også, for å fra på arrangert shopping med turoperatøren - det viste seg dog å bli en tålmodighetsprøve av de litt større.

Etter å ha ventet på bussen i 20 min uten at den dukket opp, forhørte vi oss med guiden på stedet. Hun bekreftet at den var på vei, sikkert bare litt forsinket. Etter nye 30 min var det fortsatt ingen buss i sikte, og ti-minuttene bare sneglet forbi. Vi ventet i kø i enda ti minutter for å snakke med guiden igjen, og akkurat da hun skulle svare oss, fikk vi melding om at turen var avlyst. Å si at vi var sinte ville kanskje være en underdrivelse når man har stått opp i otta, på ferie, med slitne barn og ventet i 1 time og 45 minutter uten beskjed. Den unge damen endte opp med å gi oss tilbake pengene for turen + en del ekstra.. hvorpå vi løp og bestilte drosje som tok oss dette "fantastiske" handlesenteret Atlantico i stedet.

Hele dagen ble mer eller mindre tilbragt der og mor fikk stilt noen av de små barnslige gledene hun lever på her i livet; som å handle spanske skinnsko og klær på Zara. Det ble en tur i spillehallen, litt surfing, MacDonalds, leker til barna og to nye rimelig store Samsonite kofferter. Vi var en særs sliten og utshoppet gjeng som tok drosje tilbake til hotellet, spiste litt i buffeten for deretter å innrette oss i sofaen med potetgull og tegnefilm.

Dagens konklusjon: Bøllen er ekte mann - uten shopping gen. Blondinen er virkelig ikke født med tålmodighet eller utenholdenhet når hun ikke vil. Min kjære må være en av de mest tålmodige menneskene jeg vet om - når han selv vil... ;)

Som jeg tidligere har gitt uttrykk for - det finnes ikke noe bedre enn å ha hendene fulle for å slippe å tenke, kjenne og føle. Jeg ønsker meg ofte muligheten til å være nummen - eller lykkelig uviten som jeg hører mange si. En konstant tilstand i lykkerus og likegyldighet, å bare flytte av sted på livets bølge uten negative tanke - med alle muligheter foran seg.............

Drømme kan man alltid!

Ingen kommentarer: