tirsdag 10. januar 2012

..og julen er offisielt over..

..eller i hvert fall feiringen av den! ;)
Ettermiddagen ble tilbragt på Juletresfest på Gulskogen skole, faktisk den første og den eneste vi har vært på i de seks årene vi har hatt barn der. Litt usikker på hvorfor vi ikke har vært med før, men det kan jo ha noe å gjøre med at vi har vært på ferie et par ganger ved de tider og at vi ikke er så veldig "juletresfest-mennesker"?! 

På tross av det dro vi da. Fikk spist pølser og kaker, kjøpt en masse lodd vi ikke vant noe på, hørt på litt julemusikk og sunget en sang eller to. Ungene syns det var koselig og gøy, og vi voksne fikk jo faktisk vært litt sosial også - og da attpåtil med mennesker som vi ikke snakker så mye med til vanlig. Det er interessant!
En av samtalepartnerne hadde med seg en bitteliten fire uker gammel baby.. *sukk* 
Det bringer med seg mange tanker ved å sitte og holde en slik bitteliten bløtt og velduftende baby.. 
Det er vel igjen dette at jeg ikke selv har tatt valget om hvor mange barn - eller ikke - jeg/vi skulle ha..
Undringen ligger alltid langt bak i hjertet, undringen over hvordan det hadde vært med et eller to barn til..
Fornuften vet at det er bra sånn som det er nå, og innerst inne er jeg også veldig usikker på om vi hadde orket og taklet flere..
Allikevel ligger tvilen der, innerst inne, og lurer. Tvilen sammen med lengten etter sommerfuglevinger i magen og varm, bløtt, velduftende og helt nytt mennesker.. ;)

I løpet av kvelden fikk jeg meg også en lang prat med en annen politiker, litt mer dreven inne i systemet enn meg. I løpet av samtalen ble det ganske klart (også for meg) at jeg faktisk MÅ trappe ned og beholde fokuset på de (tre) tingene som er desidert viktigst i livet mitt.. Jeg kan ikke, må ikke og skal ikke påta meg mer nå!


Slik ser en ryddig pult ut her! ;)
Ellers brakte denne tirsdagen med seg en hjemmeværende mann, som hørte på kona si og satte seg ned sammen med henne og fikk lag budsjett både for privaten og firmaet. Utrolig deilig å det unnagjort så tidlig på året. Det meste er a jour nå med både regnskap og årsoppgjør: Pulten er ryddig! :P

Ikke så deilig var det derimot at junior blødde noe massivt neseblod til morgenen i dag, og endte opp med å være hjemme fra skolen. Hver gang han bevegde seg rant blodet på nytt. Han var helt tydelig ikke i form, siden han tilbrakte det aller meste av dagen alene foran TV-en uten å si noen ting.. Slapp, utilpass og uggen. Håper virkelig ikke det er opptaktene til en ny runde med feber og neseblod! *kryss-kryss*

Sitat for dagen:
"Den som har det tomt på pulten, har det ofte i hodet også.."

Ingen kommentarer: