onsdag 13. august 2008

Surfer opp til overflaten..

Onsdag 13. august 2008

Bøø!

Ja, jeg er her.. selv om jeg har vært "borte" en stund. Sommerferie er en merkelig tid; det er akkurat som om alt, hele verden, stopper opp en stund. Jeg kommer helt ut av rutiner og gjøremål. Glemmer tid og sted og klokken... bare vimser avgårde i en tåkete døs, i et hav av nummenhet.. det aner meg at det er på tide å surfe opp til overflaten igjen nå..

Med skrekkblandet fryd, en liten porsjon angst og en smule forventing går det langsomt opp for meg at hverdagen står for døren igjen; et nytt skoleår starter opp. Jeg rakk ikke det jeg hadde tenkt denne sommerferien heller, og det blir nok vinter igjen før jeg rekker å fullføre prosjektene mine.. ja ja.

Jeg er veldig spent på året som kommer nå, på fagene, oppgavene, prosjektene, samarbeidet - og sist, men ikke minst, på å avslutte skolen. Jeg kjenner at jeg ikke syns det er helt greit at mennesker rundt meg spør hva jeg vil jobbe med etterpå, hva jeg skal bli, hvilke planer jeg har.. Jeg vet faktisk ikke helt. Det nærmer seg raskt fem år siden jeg forsvant ut av arbeidslivet, siden jeg falt av sporet og ikke kom oppå igjen. Det er både skummelt og spennende å skulle ut i "det virkelige livet igjen - å skulle ut og være med å skape noe igjen.. ansvar, avhengighet, tjene penger, forholde seg til skrevne og uskrevne regler, arbeidskolleger.. Det blir rett og slett rart og merkelig. Jeg vet faktisk ikke om jeg er klar, men det er jo ett år igjen også.. Det kiler i magen.

Kanskje jeg har gjemt meg vekk for lenge? På tide å krype ut av hullet?


This is my life..
This is my time..
??

Ingen kommentarer: