onsdag 4. januar 2012

Vinglepetra...

Det er rett og slett det jeg er noen ganger syns jeg..
Vingler mellom både det ene og det andre;
- skal jeg kjøpe eller ikke
- skal jeg rydde eller lese
- skal jeg få ferdig det regnskapet eller skal jeg gjøre noe annet
..lese, rydde, se på TV, trene, sove, skrive, ordne opp et eller annet verv, firma-greier, arkivere, vaske klær, handle, ringe noen, dra på kafé, sende noen e-poster, ringe noen av de vanskelige samtalene, lage ukeplanene jeg skulle få på plass eller skrive noen av de vanskelige brevene.. Nei, hvem vet?!
Tenker så lenge på det at jeg ikke får gjort noe og så går dagene. *hmmm*

Kjenner at jeg har noen dager nå hvor anspentheten er tilbake - merkelig stressa i kroppen, anspent og "on a string". Slitsomt. Hodet kjører på høygir og jeg får ikke slappe av.. klarer ikke å legge meg og sove heller. Uroen tar helt over.
I kveld ble jeg plutselig angrepet av en voldsom melankoli mens jeg satt og skummet igjennom et par episoder med Desperate Housewifes (?!), var det å noe velte over da? Måtte bare gråte litt skikkelig, bittelittegrann, og så løsnet det i hvert fall litt. Tror egentlig at jeg hadde trengt å gråte litt mer, selv om jeg ikke helt vet hvorfor, eventuelt denge løs på et eller annet.. *sukk*

Rotete, "grisete", kaos og uro - de "andre" sidene av meg og mine diagnoser..

On the bright side; jeg har jo faktisk fått gjort noe i dag og det er jeg faktisk veldig fornøyd med. Ryddet vekk julekaker og matrester, juleblomster, tømt kjøleskapet, vasket noen skap, ryddet klær, godt i gang med årsoppgjør til rørlegger'n osv osv! .. og ikke minst at jeg endelig fikk tatt meg sammen og kokt opp alle rødbetene jeg hadde stående - og i morgen skal de legges i lake på glass og bli til rødbetskiver til min kjære!

En skritt av gangen, en dag av gangen - babysteps..

Sitat for dagen:
"I'm just marching to the beat of a different drum...!"

Ingen kommentarer: