mandag 2. januar 2012

Aftensang for travle barn..

Kjære Gud i himlen,
du som er så god:
Gi meg mere fri
og mindre SFO!
Jeg er bare åtte
år fra topp til tå,
men har alt for mange
ting å tenke på,
tenke på, tenke på,
men har alt for mange
ting å tenke på.

Mandag blir jeg henta
etter Ann-Mari,
og så blir jeg kjørt
til Skoger for å ri.
Klokka åtte henter
pappa meg med bil,
og så får jeg Donald-blad
og Happy Meal,
Happy meal, Happy deal,
og så får jeg Donald-blad
og Happy meal

(Snakkes): Jeg liker egentlig ikke så godt å ri, da, men det passer så godt at jeg rir på mandager, for da kan mamma slippe meg av på ridesenteret på vei til jobben.... Og pappa, han jobber i byen til halv åtte, og da passer det så godt at han henter meg på vei hjem.... Da trenger jeg bare vente en halvtime på ridesenteret før han kommer...

Tirsdag er det dansing,
onsdag er det kor,
jeg vil bare være hjemme
der jeg bor.
Torsdag er det håndballkamp
mot Gud vet hvem,
fredag er det hjem til
middag klokka fem
klokka fem, klokka fem,
og så blir jeg kjørt til
tanta mi på Sem.

Til jul så fikk jeg
TV-spill og DVD,
men dem har jeg ikke
rekt' å leke med.
Jeg vil aller helst
få leke hos meg selv,
men det er’ke noen
der allikevel,
likevel, likevel,
og det kommer ingen
hjem før langt på kveld.

Er det rart jeg klager?
Er det rart jeg ber om fri –
jeg har mer enn fjorten
timers arbeidstid!
Kjære Gud i himlen,
du som er så god:
Gi meg mere fri
og mindre SFO

Tekst: Veslemøy Solberg
Melodi: Sven Ohrvik

Ingen kommentarer: