fredag 9. mai 2008

"Dagen derpå"

Fredag 9. mai 2008

Uansett hvor greit jeg syns det gikk i går, så er det ikke til å komme uten om at jeg er sliten i dag. Hodet er tungt, det samme er øyene og kroppen, hjernen lider av overload, lunta er kort og halsen "tykk". Det er vel kanskje ikke uten grunn at man (eller i hvert fall jeg) bør hvile dagen etter en eksamen..

Jeg klarte ikke en gang å oppføre meg "normalt" på skolen i dag, jeg ble bare sittende og tenke.. sture og fundere på ting jeg burde la ligge. Jeg hater det.. virkelig hater det! Jeg misliker denne følelsen av å omgås folk på en falsk måte, late som om.

Tankene spinner videre på dette, konstuerer nye problemer inne i hodet mitt.. Jeg kjører meg fast i "venneproblemet" mitt igjen.. hvordan jeg unngår dem.. Ikke ser hverandre i øynene, ikke hilse, ikke prate, ikke tilbringe tid sammen - bare unngå hverandre på best mulig måte.. Det finnes jo ikke naturlig når man tidligere delte alt mulig, og nå ikke snakker med hverandre i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal bryte isen, hvordan jeg skal fikse dette.. vet ikke om jeg i det hele tatt skal eller kan fikse det? Jeg har som regel vært så opptatt av at alle skal like hverandre og at ingen skal være uvenner.. og jeg har en sterk følelse av at jeg før ofte bukket, nikket og skrapet for å glatte over, få ro i rekkene og unngå disse ubehagelige situasjonene.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg vil; eller jeg vet vel egentlig at jeg ikke har lyst til å "skrape" på noen som helst måte lenger. Jeg har faktisk ikke lyst til, eller ser grunnen til, at jeg skal si unnskyld og ta det første skrittet. Det er trist å miste det man trodde var gode venner/venninner, trist at man skal miste det man oppfattet som en god støtte - alt pga små misforståelser og stolhet, fordi man er stolt og steil. Samtidig kjenner jeg veldig på at jeg ikke er interessert i, eller har lyst til, å tråkke opp gamle stier igjen.. livet må gå videre.

Jo, jeg er nok litt over middels sliten igjen i dag.. siden jeg spinner avgårde på alt dette "tullet" igjen.

Jeg dro tidlig hjem fra skolen i dag, slappet av hjemme og tok en god lunsj på senteret sammen med min kjære.. handlet litt og hentet ungene sammen. En ny, rolig ettermiddag hjem i deilig solskinn.. roe den helt ned.....

Ingen kommentarer: