mandag 18. mai 2009

Tilfeldigheter

I dag har vært en mandag, som mange andre. Jobbet litt med bacheloroppgaven, hatt to møter i forbindelse med den og endte dagen på Papirbredden i møte for fotoklubben..

Tilfeldighetene ville at jeg svingte forbi bordene utenfor bokhandleren, og der var det siste salgsinnspurt etter Mamut-salget.
Tilfedighetene ville at det var en litt større bok som stakk ut av bunken av forskjellige bøker på bordet.
Tilfeldighetene gjorde at jeg bare måtte ta ut den boka og bla i den..
..og tilfeldighetene gjorde at jeg slo opp på akkurat denne:

En plutselig befriende tanke faller ned
i hodet på meg akkurat nå
Den skal du min venn som går
og myser litt på livet ditt få
Du syns du går for sakte
og tiden går for fort
og målstreken er fjernere enn før
Men fri til å gå videre er den som har forstått
Den handler ikke om hvor langt du har kommet
det handler om hvor langt du har gått
Hold hode høyt
Hold hjertet varmt
Hold av Hold om
Hold ut Hold på
Hold med Hold hardt
Hold godt Hold i
Hold av Hold om
Hold ryggen fri
Men Hold aldri opp
Hold aldri opp
Du sier andre kjenner sikkert mer tilfredshet i sitt liv
i arbeid eller redets lune skjul
Men hør min venn det er'ke alltid like lett å være rede
når men er fugl
Så sannheten har plaster og drømmen er litt halt
og ungdomsvennen møtet er en sjelden gjest
Men motorvei til paradis har ennå ingen fått
Det handler ikke om hvor langt du har kommet
det handler om hvor langt du har gått

Hold hode høyt
Hold hjertet varmt
Hold av Hold om
Hold ut Hold på
Hold med Hold hardt
Hold godt Hold i
Hold av Hold om
Hold ryggen fri
Men Hold aldri opp
Hold aldri opp


Hold av - Hold om - Hold med
Hold på - Hold ut - Hold i
Hold fast - Hold fast - Hold fast
Men Hold aldri opp!
(Anne Grete Preus, 1996)


Tilfeldigheter er en merkelig sak.. I dag måtte det bare bli sånn!

Ingen kommentarer: