torsdag 21. mai 2009

Alene Hjemme II


En hel dag alene hjemme.. nesten en hel dag.. og i morgen og nesten hele lørdagen også.. Utrolig. For andre gang på fem uker er jeg alene hjemme i 2,5 døgn, det er nesten for godt til å være sant!

Det er merkelig å være alene, merkelig og godt. Jeg nyter stillheten, lytter til ingenting, rydder, stuller og steller i mitt eget tempo, tenker masse på alt og ingenting - jeg tror jeg må undersøke om man kan få innvilget en alenehelg i måneden på blå resept? ;)


Idag har vi så godt som fullført bacheloroppgaven vår; jeg kan nesten ikke fatte og forstå at jeg om tre uker er ferdig med mine tre år på BI. Det er en god følelse å ha en tilnærmet ferdig oppgave liggende til lagring og modning, før vi tar den opp igjen til korrektur og kryddering om 13 dager. Nå har vi vært flinke altså!


Resten av ettermiddagen har blitt brukt til smårydding, støvsuging, farget en kjole jeg har hatt liggende lenge, lest noen aviser og oljet spisebordet.. Kost meg med biff-stroganoff, et glass vin, is til dessert og "Bacheloren" på tv - deilig "jentekveld" i sofaen. Jeg vet at jeg burde lest til eksamen i kveld, men jeg bestemte meg for at jeg trengte å slappe av og nyyyyte kvelden og stillheten. Levende stearinlys er tent i hele stuen i kveld også - for Etherg!

Ingen kommentarer: