torsdag 1. januar 2009

NYTT ÅR..

Torsdag 1. januar 2009

..og nye muligheter..

Jeg lurer på - er det vanlig å få en følelse av sjokk hver gang man trår inn i et nytt år? Jeg mener bestemt at jeg hadde den samme følelsen i fjor.. den følelsen av undring og vantro over at vi har skriver ett nytt år igjen.. går jorden raskere rundt sin egen akse, eller er det bare jeg som ikke klarer å følge med lenger?

Det er mange tanker som ruller inn over én ved et nytt års begynnelse; jeg blir eldre, min kjære blir eldre, de små håpefulle blir større.. verden går videre. Denne årets første dag må tas vare på, det er mye stoff til ettertanke her kjenner jeg, og det er godt å ha brukt dagen til å iakta de søte små. Tempoet har vært virkelig usannsynlig langsomt i dag og det tror jeg vi trengte. Mye søvn, pysj, god restemat og film på fjernsynet.. resten av verden får bare stresse videre i dag - uten oss!


Nyttårsløfter
Ja, man kan jo ikke starte et nytt år uten å være innom den tankegangen. Det snodige er at jeg faktisk ikke kommer på noe som jeg føler virkelig er så påtrengde å rette opp i at jeg må gjøre det til et nyttårsløfte og proklamere det for hele verden. Det er så mange små ting som man kan gjøre noe med, og jeg syns vi er godt i gang med å jobbe med det meste.. så mitt løfte for det nye året må rett og slett være å fortsette med å gjøre enda mer av det som vi gjør bra.

Ingen kommentarer: