lørdag 10. januar 2009

En epoke er over..

Lørdag 10. januar 2009

..og en ny trer til...
I dag kastet vi ut stellebord og bleiebøtte, etter 8 år og to måneder med bleiebarn. Badet ble plutselig uant stort og en merkelig lyd har det også fått. Det kjennes både vemodig, rart og fantastisk at vi nå har kommet så langt at vi ikke har småbarn i huset lenger, at begge våre barn klarer seg selv både natt og dag med dogåing, håndvask og påkledning!

Jeg syns det er vemodig fordi tiden med min etterlengtede lille guttebaby ugjenkallelig er over, ikke mer dulling og tulling på stellebordet. Han både kan og vil selv, og gjør det i aller høyeste grad klart at han ikke er baby lenger! Han har selv hentet bærepose og egenhendig puttet restebleiene oppi for å gi dem til onkel og tantes baby som snart kommer til verden. Etter bare en uke har han lagt bak seg både dag- og nattbleie og en noen små uhell - og blitt en GUTT! Jeg er utrolig stolt av ham!

På den andre siden finner jeg det fantastisk også. Fantastisk flott å tenke på f eks dette at når vi reiser på ferie til sommeren, så har vi to store selvhjulpne barn. Vi nærmer oss stadie hvor vi kan gjøre ting sammen, nogenlunde likeverdig, alle fire. Hvor vi kan sitte rundt bordet og prate, spille spill og føre samtaler. Det gleder meg - og jeg ser fram til alle de tingene vi skal oppleve sammen, alle fire.

Det er godt å være en del av "oss".

Ingen kommentarer: