mandag 1. desember 2008

Det er den første dagen i desember..

Mandag 1. desember 2008

Merkelig at det kan overraske meg - at det er desember igjen - men det er det altså!

Deilig, hvit snø daler stille ned ute.. vinterlandskapet tar form og stillheten senker seg over byen. Julestresset er i gang, og allikevel føler jeg at samfunnet på en underlig måte roer ned. Jeg kjenner at jeg gleder meg over de små ting; over at det snart er jul, juleferie, over de enkle ting sammen med ungene, over gleden deres ved å åpne adventskalenderen, over forventning som bygger seg opp og lykke i små ansikt. Jeg elsker lyden av vinter, av stillheten og roen samfunnet hylles inn i når snøen legger seg på alt. Snøen som dekker over alt rot og sår i landskapet.

___________________________________________________

Jeg har sittet på skolen hele dagen i dag, fra 09.30-21.00. Lang dag, avbrutt av en tretimers forelesning, med masse regning og hodekløing. Bøllen og Blondinen har vært på hver sine adventssamlinger i dag, og sammen med Min Kjære var de tre på julegranstenning i barnehagen. De syns alle tre det var veldig koselig og det hersket en deilig, tilfreds ro her da jeg endelig kom hjem på kvelden.

På en underlig måte gruer jeg meg fryktelig til eksamen på torsdag - underlig fordi jeg er stresset uten å være stresset. Jeg føler at jeg "burde" være mye mer gira, men jeg føler en underlig ro. En sånn type *det-går-som-det-går* ro. Jeg orker rett og slett ikke jobbe meg opp - jeg vil mye heller roe ned! Jeg vil bare bli ferdig nå.. bli ferdig så jeg kan være hjemme og kose meg med familien min..

La julefreden senke seg!





Nedtelling:
17 dager til siste eksamen.
24 dager til juleaften.

Ingen kommentarer: