søndag 25. mai 2008

Siste søndag i mai. :)

Søndag 25. mai 2008

....og enda en sånn derre lesedag er ved sin slutt..

Jeg føler meg døgnvill, dagvill, ukevill.. sånn rett ved siden av meg selv hele tiden.. føler meg ute av stand til å få sagt det jeg egentlig tenker og ønsker å si, ute av stand til å begrunne argumentene mine på en noenlunde fornuftig måte.. simultankapasiteten har smeltet til ingenting.. kroppen er fortsatt like stiv og støl - og skriker etter den ferien som er det eneste jeg klarer å holde øyene på innimellom alle ordene, begrepene og modellene som flyter rundt hodet mitt.

Det var vanskelig å finne formen i dag, vanskelig å grave fram motivasjonen. Så mye å ta tak i, så mange mulige løsninger, og så liten tid. Lunta er kort og humøret er litt mer ustabilt - men vi kommer oss nok fram denne gangen også!

Min kjære var i konfirmasjon alene i dag, sammen med Bøllen og Blondinen, mens jeg satt hjemme med studiekompisene og leste til neste hakk i eksamensstokken. Veldig rart å sende dem avgårde pyntet og pene.. uten meg.. Det kjentes vemodig og jeg skulle svært gjerne vært med dem i dag. Bare lent meg tilbake og nytt søndagen, det deilige været og samvær med familien. Etter at gjengen dro, ble det en god stund alene for meg i her, men det var faktisk godt å finne roen alene og lytte til stillheten rundt meg.

Dagen ble avsluttet med en veldig hyggelig, oppklarende og god samtale med en god venninne.

Ingen kommentarer: