torsdag 1. mai 2008

Kom Mai du skjønne.. og våte!

Torsdag 1. mai 2008

Jepp - det har regnet i dag! Lille familien har stort sett holdet seg inne; bare Blondinen og overnattingsgjesten har vært ute, ute i regnet og lekt.. Vi har spilt spill og sett på film, og mammaen har fått lest et par kapitler til med logistikk... og så har jeg faktisk vært ute og syklet i regnet i kveld. Følte for å komme meg ut, ut i frisk luft. I stedet for å bare tenke på det, som jeg pleier, dro jeg på meg regntøyet og spurtet en liten runde på syklen! Utrolig deilig!!


En er en,
og to er to,
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en,
og to er to,
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
(Sigbjørn Obstfelder)

Ingen kommentarer: