lørdag 29. mars 2008

En lang, lang dag....

Lørdag 29. mars 2008

Jeg må nok bare innse det, eller kanskje det handler mer om innrømmelse? Jeg er ikke 25 år lenger, ei heller har jeg den fysiken jeg en gang hadde, og jeg er så altfor avhengig av søvn og mat til faste tider - til at jeg kan være ute å leke med de andre barna så sent på kvelden.. i hvert fall når jeg ikke kan få sove til jeg våkner "dagen derpå". Å legge seg kl to "midt i natta", og stå opp igjen rett over åtte for å reise på arbeidsseminar.. det var rett og slett overkill.. ;)

Arbeidssamlingen i bedriften jeg er styreleder i ble en heldagsaffære, jeg var ikke hjemme før rett over fire. Det ble en slitsom dag; men også utrolig spennende og lærerik - det er mye å ta tak i, men også mye å være fornøyd med.

Jeg er så takknemlig for å få lov til å være med i denne prosessen og høste disse erfaringene - uten tvil! Så utrolig tilfredsstillende å se hvordan veldig mye av alt det jeg har lært de siste årene, faktisk kommer til anvendelse. Mange ting har festet seg og mye kan omsettes til det virkelig liv. Det er morsomt å se hvordan jeg har evnen til å påvirke andres hverdag, at jeg i kraft av mine gode egenskaper (de andre lar vi ligge nå!) kan endre ting og kanskje til og med gjøre noens liv bedre!

I skrivende stund er jeg dog enda mer i tvil om hva jeg skal bli når jeg blir stor. Mange meninger, mange spennede ting som drar i meg og flere forskjellige retninger som presser på. Jeg er tydeligvis ikke ute av tenkeboksen enda!


Dilbert’s ”Salary Theorem” states that engineers and scientists
can never earn as much as business executives and sales people.
This theorem can now be supported by a mathematical equation
based on the following two postulates:

1. Knowledge is Power. ( knowledge = power )
2. Time is Money. ( time = money )
As every engineer knows Power = Work / Time
Since: ( Knowledge = Power ) and ( Time = Money )
It follows that: Knowledge = Work / Money.
Solving for Money, we get: Money = Work / Knowledge.

Thus, as Knowledge approaches zero, Money approaches infinity,
regardless of the amount of work done.
Conclusion:The less you know, the more you make.

1 kommentar:

Zianta sa...

Ikke så tøff om dagen etter en lang natt ;o)

Møtte mannen din og Bøllen på Lekeland.
Det har han sikkert fortalt.