torsdag 17. april 2008

Snikende ullteppe...

Torsdag 17. april 2008

..en naggende følelse har kommet snikende igjen..

Følelsen av å atter en gang ha for mange jern i ilden, sommer og sol som trekker meg ut og gir meg dårlig samvittighet for ikke å sitte inne og lese, dårlig samvittighet for og uro ved å jobbe sammen med andre enn de jeg pleier, uro over å strekke grenser og forandre på de faste ting, dårlig samvittighet for å sette meg selv først og redd for å brenne broer, redd for å være for avhengig av andre, redd for å slite dem ut, redd for å si noe dumt, sliten av min misunnelse på andre - og så frustrert over at jeg lar sånne ting ødelegge dagene mine.. På tur igjen..


Dette har vært en hektisk dag; og jeg kan legge meg med en vis tilfredshet i hodet og i kroppen.. Brukte formiddagen til å lese og diskutere anv mikro på skolen og fulgte opp med tre-timers forelesning i faget. Deretter var det rett hjem og kaste i seg noe mat, sjekke lekser med Blondinen og pakke sammen "papirhaugen" til barnehagen. Møtte styret i barnehagen kl seks, en liten arbeidssamling først og så årets generalforsamling. Min første generalforsamling bak bordet, min første som styreleder, og det gikk veldig bra! Lykken var stor blant alle deltakere da vi avsluttet fem minutter FØR nominert tid, og det inkludert pause. Vi har fått inn flere nye styre- og varamedlemmer, kjempemoro, og vi går en spennende tid i møte.

Bøllen og Blondinen var forresten hos kiropraktor i dag også. Bøllen var ikke så stiv, kanskje heller tvert i mot, så vi må nok til fysioterapeut med ham igjen og trene litt. Blondinen var som vanlig litt skjev i hoftene, men ellers veldig bra.

Jeg kjenner meg ursliten nå, men også veldig fornøyd med kvelden.. et lite, men viktig, øyeblikk med følelse av mestring og seier.


Ingen kommentarer: